contact-us צור קשר

ליצירת קשר

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בפוסט טראומה

    פוסט טראומה, המכונה בדרך כלל הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), היא מצב בריאותי נפשי שיכול להתרחש לאחר חוויה או עדות לאירוע טראומטי. זה מאופיין במגוון של תסמינים, כולל זיכרונות חודרניים, פלאשבקים, סיוטים, עוררות יתר, הימנעות מטריגרים ושינויים שליליים במצב הרוח ובקוגניציה.

    טיפול ב-ptsd

    במדינת ישראל למודת הקרבות יש מי שסובלים מפוסט טראומה. מצבים של הפרעה פוסט טראומטית הקרויה גם ptsd מצריכים טיפול. במסגרת טיפול ב-ptsd ניתן להגיע להישגים ניכרים, ויש לציין כי בעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בעולם הרפואי הטיפולי בכל הקשור לדרכי טיפול ויעילותם. ראשית חשוב להבין כי אבחון של מצבים מסוג זה מתבצע רק על ידי איש מקצוע המוסמך כפסיכיאטר שלו ניסיון מספק. מצבי פוסט טראומה אלו צפים בשל מאורעות מהעבר כמו קרבות מלחמה, תאונת דרכים, מוות או פציעה של אדם הקרוב לנו או שלנו. מי שחוו טראומות בעבר למעשה חווים בהווה תסמינים ותופעות הקשורות למאורע מהעבר. כך למשל מי שסובלים מפוסט טראומה בשל קרב במלחמה נפגשים בהווה עם תחושה של ריח אבק שריפה וקולות ירי – אף על פי שאין שום דבר סביבם ברגע זה אשר קשור לקולות ירי וריח שריפה.

    מתי נדרש טיפול ב-ptsd?

    חשוב לדעת מתי דרוש טיפול ב-ptsd. בחלק מן המקרים תופעות כמו ירידה במצב הרוח, דיכאון או חרדה מופיעות כאשר ישנה טראומה מן העבר. לעתים מופיעות תופעות כמו סיוטים, חרדות, הרגשת דוחק בכל הגוף וקשיי נשימה, תחושה שהאירוע מתרחש כרגע שוב, קשיים בזיכרון, תמונות שצפות מן העבר, קשיי שינה ועוד. יש מי שחווים את הפוסט טראומה בעוצמה נמוכה ויש מי שחווים זאת בעוצמה גבוהה מאוד עד כדי נטרול משגרת היומיום ודיכאון של ממש. תוכניות הטיפול בתחום מציעות מגוון של כלים להתמודדות, כאשר הטיפול הוא לרוב לא נקודתי אלא מורכב ממעטפת שלמה שתומכת ומלווה את המטופל.

    מעטפת תומכת

    בהקשר זה נרחיב על אותה מעטפת תומכת, שהיא חשובה מאוד בטיפול כולו. כאמור תוכנית הטיפול לא מבוססת רק על פגישות עם פסיכולוג או רק על טיפול תרופתי (ככל שיש בכך צורך) אלא יש כאן חשיבות למעטפת אשר תומכת במטופל ומשקמת אותו בהיבט החברתי, ההתנהגותי, הפסיכולוגי ועוד. במרכז רוח ים – פרובנס ניתנת תוכנית טיפול ב-ptsd על ידי אנשי מקצוע ורופא מלווה, עם כל המעטפת הדרושה כמו למשל רופאים פסיכיאטריים, עובדות סוציאליות, מטפלים התנהגותיים, קבוצות תמיכה, ריפוי באומנות ועוד.

    טיפול ב-ptsd

     

    מצבי פוסט טראומה מופיעים פעמים רבות אחרי שחווינו טראומה שהותירה בנו צלקת. הדבר קורה למשל כאשר לקחנו חלק בקרב מלחמתי, באירוע טראומתי בו כלב נשך אותנו, תאונת דרכים או מאורע אחר שהותיר בנו חרך קשה. מאורע כזה עלול לשוב ולצוף אחרי כמה ימים או שנים, וממש מרגישים כאילו הדבר מתרחש שוב. זאת למרות שבמציאות לא באמת זה קורה. אנחנו יכולים למשל להריח אבק שריפה ולשמוע קולות ירי, אף על פי שאין באמת קולות ירי או אבק שריפה בבית הקפה בו אנחנו יושבים. הדברים לא נאמרים בציניות כלל, אלא כי אלו אכן תופעות המתרחשות במצבי פוסט טראומה. טיפול בפוסט טראומה הוא אפשרי בהחלט והוא מביא לשיפור משמעותי בתסמינים ובמצב הרוח. ניתן להגיע להישגים כבירים, וחשובה מאוד הבנייה של תוכנית טיפולית מתאימה עבור המטופל באופן פרטני.

    כלים לטיפול בפוסט טראומה

    ישנם כלים רבים ומגוונים על מנת לטפל במצבי פוסט טרואמה. טיפול בפוסט טראומה יכול להתבצע למשל על ידי חשיפה לשטח למצבים שקרו, שיחה על הדברים ועיבוד המידע, זאת גם לצד שחזור פרטי הזיכרון שאבדו. טיפול נוסף גם כולל שיחות עפ פסיכולוג או תרפיסט לתקופה ממושכת, והבנה תהליכית של הדברים. ניתן גם במקרה הצורך לשלב מינון של טיפול תרופתי על מנת להקל על תחושות ומועקות. חשוב בהקשר זה לציין כי טיפול תרופתי הוא לא פתרון קסם, והוא לא מהווה באמת פיתרון על מנת לטפל מן השורש במצבי פוסט טראומה.

    מה עושים?

    ועל מנת להתחיל תהליך טיפולי בפוסט טראומה ניתן לפנות אל מרכזי הטיפול השונים. טיפול בפוסט טראומה מתאפשר גם במסגרת פרטית ויש לכך כמה וכמה יתרונות. אתם יכולים לקיים פגישת אבחון ראשונית ולקבל את כל הפרטים הדרושים, מענה על השאלות, הפגת חששות וכל סוגיה אחרת עליה תרצו לדבר בכדי לברר האם הטיפול מתאים עבורכם. רוח ים – פרובנס הינו מרכז לטיפול במקרי פוסט טראומה המציע מגוון של כלים ושיטות לטיפול במצבים מסוג זה. במרכז מופעלות תוכניות שונות לטיפול במקרי נפש שונים, וניתן להגיע להצלחות והישגים.

    טיפול בפוסט טראומה

    פוסט טראומה יכול להשפיע באופן משמעותי על התפקוד היומיומי של האדם, מערכות היחסים והרווחה הכללית. טיפול בפוסט טראומה כולל לרוב שילוב של טיפול, תרופות ותמיכה כדי לעזור לאנשים לעבד את החוויה הטראומטית, לנהל תסמינים ולהחזיר לעצמם תחושת ביטחון ושליטה בחייהם. אצלנו ב [שם האתר] אנשי מקצוע בעלי ניסיון עשיר בלווי נשים וגברים שעברו טראומות שונות בחייהם, בתוך המסגרת הם מקבלים טיפולים מתאימים שמסייעים להם לחיות אחרת.

    השלבים של טיפול בפוסט טראומה

    זה נורמלי לחוות חרדה כל כך עמוקה במהלך וגם אחרי אירוע טראומטי. תגובת התגוננות של הגוף, המסייעת במניעה או טיפול באיום אפשרי, כוללת את רגש הפחד. בעקבות אירוע טראומטי, אנשים עשויים להגיב במגוון דרכים, אך רובם יתגברו בסופו של דבר על הסימפטומים שלהם. הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) עשויה להיות מזוהה אצל אלו שעדיין מראים תסמינים וזקוקים לעזרה של טיפול בפוסט טראומה. בית מאזן רוח ים פרובנס נותנים לכם מקום בטוח ומקצועי להתמודד עם טראומות מורכבות שחוויתם בחייכם.

    מי יכול לפתח פוסט טראומה?

    מי יכול לפתח פוסט טראומה?

    PTSD יכול להכות כל אחד בכל גיל. זה מכסה את אלה ששירתו בצבא וכן את אלה שהיו קורבן להתעללות, תקיפה או טרור, כמו גם תאונות, אסונות או אירועים טראומטיים אחרים. גם כאשר הם אינם בסכנה, אנשים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) עלולים לחוות דאגה או פחד. לא כל אדם הסובל מ-PTSD חווה אירוע טראומטי. PTSD יכול להופיע גם לאחר גילוי שחבר קרוב או קרוב משפחה סבל מטראומה.

    אילו סימנים של PTSD קיימים ואיך טיפול בפוסט טראומה עוזר לכם?

    למרות שהם יכולים להופיע מדי פעם מאוחר יותר, תסמיני PTSD לרוב מתחילים להופיע כשלושה חודשים לאחר האירוע המלחיץ. אדם חייב להיות עם תסמינים במשך יותר מחודש ויש לו תסמינים חמורים מספיק כדי להפריע לפעילויות היומיומיות כמו מערכות יחסים ותעסוקה כדי לעמוד בקריטריונים של PTSD. בעזרת טיפול בפוסט טראומה, חלק מהאנשים יכולים להחלים כבר לאחר שישה חודשים, בעוד שאצל אחרים, התסמינים נמשכים שנה או יותר. מחלות נלוות כמו דיכאון, שימוש בסמים או הפרעת חרדה אחת או יותר שכיחות אצל אנשים עם PTSD.

    זה נורמלי שיש תסמינים מסוימים בעקבות אירוע מסוכן. כהמחשה, אנשים מסוימים יכולים להרגיש מנותקים מהחוויה, כאילו הם מסתכלים מבחוץ במקום להיות חלק ממנה. האבחנה של PTSD יכולה להיעשות על ידי איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, כגון עובד סוציאלי קליני, פסיכיאטר או פסיכולוג, אם התסמינים מתאימים לקריטריונים האבחוניים.

    עבודה עם מטפל מקצועי שיש לו ניסיון בתחום טיפול בפוסט טראומה היא חיונית לכל מי שחווה תסמינים של PTSD. הטיפולים העיקריים מורכבים מתרופות, פסיכותרפיה, CBT או שילוב שלהם יחד. אנשים יכולים להתאים את תוכנית הטיפול האידיאלית עבור הסימפטומים והצרכים שלהם בסיועו של מטפל מנוסה של בית מאזן רוח ים פרובנס. לפרטים נוספים חייגו עכשיו.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן