contact-us צור קשר

ליצירת קשר

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    גוף ונפש

    בריאות נפשית ופיזית קשורים זה בזה, ושניהם ממלאים תפקיד חיוני בבריאותו הכללית של האדם.

    בריאות הנפש בישראל

    לעתים ישנו דימוי שלילי ביחס לכל הקשור בנושא בריאות הנפש בישראל. הסיבה לכך היא מקרים עליהם דובר ביחס לטיפול שניתן במחלקות פסיכיאטריות כלפיו טענו בני משפחת המטופל לאי סדרים וחששות. לא נדון בכך כמובן ללא היכרות עם הפרטים, אך חשוב לדעת שתחום זה כולל בתוכו מגוון רחב של אלמנטים ותוכניות טיפול. אחת התוכניות הינה טיפול במרכז ידידותי ותומך אשר מצד אחד מספק מענה לטיפול מחוץ לבית – ישנם לא מעט מקרים בהם לא ניתן לטפל במסגרת הביתית, ומצד שני לא מדובר על אשפוז בבית חולים. למעשה הדבר מהווה חוליה מקשרת אשר מציעה טיפול עם מאפיינים של קהילה, אך לא בקהילה עצמה, משום שהדבר לא אפשרי.

    בריאות הנפש בישראל הטיפול

    כאשר יש צורך לספק מענה לטיפול מחוץ לקהילה בתחום בריאות הנפש בישראל, הרי שהדבר דרוש משום שבמגורים ביתיים ובקהילה לא קיימת זמינות של צוות רפואי תומך אשר נמצא שם כל העת, ובנוסף אין זמינות של מכשור רפואי וחדרי טיפול מאובזרים. בהחלט ניתן לשלב בין מסגרת טיפולית מחוץ לקהילה ובקהילה עצמה – תוכנית טיפול משולבת אשר מתאימה בחלק מהמקרים. הטיפולים כוללים אבחון של המטופל, הבנה מדוקדקת של הצרכים, המטרות, מה נדרש לבצע ומהי המטרה. אם למשל המטופל סובל מדיכאון או מדכדוך נפשי, הרי שעל ידי אבחון מדויק מסייע להבין את הנסיבות, את המצב הנוכחי ובחירת הכלים הטיפוליים האידיאליים על מנת להשיג תוצאות מיטביות תוך פרק זמן סביר, ויציבות לטווח הארוך.

    נפש וגוף

    ישנו קשר הדוק בין הנפש לבין הגוף, בין הרוח לבין הפיזי. כאשר ברמה הנפשית אין יציבות הרי שגם ברמה הפיזית פעמים רבות לא תהיה יציבות, ולהיפך. בריאות הנפש בישראל הינה מערכת כוללת של מסגרות טיפול שונות, של צוותי רפואה וגישות שונות. עבור המטופלים במרכז רוח ים – פרובנס מיושמות גישות טיפוליות היברידיות וחדשניות אשר מספקות מענה מקצועי למטופל עם מעטפת של כלים שונים ברמה הפסיכולוגית, ההתנהגותית והמעשית. במרכז הטיפולי מיישמים תוכניות טיפול רחבות, ומטופלים רבים קוצרים הצלחות ומשפרים את איכות חייהם ללא היכר. ניתן להגיע לפגישת ייעוץ ראשונית, ואף לקיימה מרחוק.

    בריאות הנפש בישראל

    הדיון בכל הקשור לתחום בריאות הנפש והגוף מבחינה פרקטית עוסק לרוב בטיפולים וביעילות שלהם. חשוב להבין שנפש וגוף הם מכונות מורכבות שעד היום לא הצליחו לפענח בצורה מלאה. למרות זאת בהחלט ניתן להנות כיום משלל טיפולים, תכשירים וכלים אשר משפרים בצורה ניכרת את איכות החיים ומביאים את המטופל למקום טוב בהרבה מבחינה נפשית ופיזית. מדובר בתחום עיסוק שלם שכמובן לא נוכל כאן לכתוב עליו הכל, אך כן הבאנו בפניכם את עיקרי הדברים שחשוב לדעת כאשר פונים לקבלת טיפול נפשי.

    בריאות הנפש והגוף

    השורה התחתונה בנושא בריאות הנפש והגוף היא היכן ניתן לקבל טיפול, האם הטיפול יעזור ומה נדרש מהמטופל להצלחת הטיפול. אלו הם שלושה יסודות הקשורים ביניהם. אולי הדברים נשמעים מורכבים אם למעשה הם יחסית פשוטים. עבור מטופל נדרשת תוכנית טיפולית מתאימה במקום המתאים עבורו – ועם נכונות של המטופל לעבור תהליך. בהחלט ניתן לקחת חלק בתוכנית טיפולית אפקטיבית, וגם אם האפקטיביות איננה במידה של מאה אחוז, הרי שגם פחות מכך הוא בהחלט הישג משמעותי ותורם. התוכניות השונות כוללות טיפולים התנהגותיים, פסיכולוגיים, ולעתים תוך שילוב טיפול תרופתי. גם קבוצות תמיכה וטיפול בקהילה הינם לעתים חלק בלתי נפרד מהשלמת הטיפול כאשר לכל מטופל נבנית תוכנית ספציפית עבורו.

    יציאה ממשברים

    לא אחת נדרש טיפול של בריאות הנפש והגוף עבור מי שנתונים במשבר. יציאה ממשבר וחזרה למסלול החיים היציב והחיוני הינם בהחלט ברי השגה, ותוכנית טיפולית מתאימה תתרום לכך במידה ניכרת. הטיפול המוצע על ידי רוח ים – פרובנס הינו טיפול מקצועי במרכז טיפולי המספק את כל המעטפת הנחוצה. במקום ישנו צוות מקצועי ומיומן אשר עד כה סיפק מענה וכלים טיפוליים למי שנדרשו לצאת ממשברים, להשתקם, לטפל בטראומה מהעבר, בדיכאון ובמגוון רחב של מצבים רפואיים ונפשיים. הטיפול ניתן למגוון רחב של גילאים תחת מעקב ובקרה, והוא כולל לינה ומענה על כל צרכי היומיום הנדרשים בצורה מיטבית ואיכותית. למען הסר ספק לא מדובר על בית חולים פסיכיאטרי ומחלקת אשפוז, אלא על חלופה טיפולית במרכז מקצועי אשר מהווה גם מרכז טיפולי וגם בית תומך חברתי.

    בריאות הנפש והגוף

    בריאות נפשית טובה מקדמת תוצאות גופניות חיוביות, כגון תפקוד חיסוני משופר והחלמה טובה יותר ממחלות. כמו כן, מתן עדיפות לבריאות גופנית, כגון עיסוק בפעילות גופנית סדירה ואכילת תזונה מאוזנת, יכול להשפיע על הרווחה הנפשית על ידי הפחתת מתח, שיפור מצב הרוח ושיפור התפקוד הקוגנטיבי. הקפדה על בריאות נפשית ופיזית כאחד חיונית להשגת חיים מאוזנים ומספקים. זה כרוך באימוץ הרגלי חיים בריאים, חיפוש תמיכה מתאימה בעת הצורך, והכרה בחשיבות הטיפול העצמי בשמירה על רווחה כללית.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן