contact-us צור קשר

ליצירת קשר

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בחרדה ודיכאון

    כאשר עולה על הפרק מצד בני משפחה או מכרים הצורך של טיפול בחרדה ודיכאון, רבים אוטומטית מייחסים דמיון עד לכדי זהות מוחלטת בין השניים. חשוב להבין כי חרדה ודיכאון הם שונים אחד מהשנים, ולעתים הם מופיעים יחדיו – אך מדובר על שני אלמנטים שונים. גם חרדה וגם דיכאון הן שתיהן תופעות בתחום הפסיכיאטריה ברמת נפוצות מאוד גבוהה. לפניכם מידע חשוב בנושא אשר עושה סדר בהבדל בין חרדה ודיכאון, על הקשר ביניהם ועל אפשרויות הטיפול השונות בישראל. חשוב לציין כי מסגרת טיפולית לתופעות אלו חייבת להתבסס על קיומו של אבחון מקצועי ואיש מקצוע ממונה. חשוב לקבל טיפול הולם אשר יספק מענה ארוך טווח, ויביא לשיפור והקלה באיכות החיים של המטופל וסביבתו.

    טיפול בחרדה ודיכאון ההבדלים

    אם נעמוד על ההבדל בין השניים הרי שדיכאון הינה הפרעה בעלת פוטנציאל פגיעה גבוהה בתפקוד היומי ועל השליטה בכלל בחיים. בבסיס הדיכאון עומדות מחשבות אשר מביאות לפעולות ונסיגה מתפקוד תקין, וזה לכשעצמו רק מגביר את הקושי להתמודד משום שנסיגה ממהלך היומיום מביאה למצבים בהם האדם הוסבל נדחק לצד מבחינה חברתית, תעסוקתית, זוגית ועוד. חרדה הינה הפרעה נפשית אשר בבסיסה תסמינים שאינם תואמים את האיום החיצוני מבחוץ, ולעתים הדבר מלווה במחשבות מטרידות. טיפול בחרדה ודיכאון מתאפשר בכלים טיפוליים שונים כמו טיפול התנהגותי cbt וכלים נוספים כמו טיפול פסיכולוגי וטיפול תרופתי. ישנו קשר בין דיכאון וחרדה כאשר יש מי אשר סובלים משתי התופעות, ולעתים הדבר מצביע על הפרעה טורדנית כפייתית או על הפרעה אחרת.

    הישגי הטיפול

    טיפול בחרדה ודיכאון מתאפשר הודות לכלים טיפוליים נרחבים ומגוונים כמו כאמור טיפול התנהגותי, פסיכולוגי ואמצעים נוספים כמו טיפול תרופתי או תרפויטי. הטיפול ניתן בהתאמה למטופל על בסיס אבחון והתאמה. במרכז רוח ים – פרובנס מתקיימת מסגרת טיפולית אשר מציעה טיפול במקרי נפש שונים, ובכללם גם למקרי חרדה ודיכאון, טורדנות כפייתית ועוד. במקום ניתן הטיפול עצמו תוך שילוב מעטפת תומכת תחת צוות מקצועי וטיפולי באווירה מכילה, ותוך התאמה לצרכי המטופל ומעקב מקצועי על התקדמות הטיפול הנקודתי.

    טיפול בדיכאון וחרדה

    טיפול בדיכאון וחרדה

    מי שחווים דיכאון או חרדה עשויים לשפר משמעותית את מצבם באמצעות תוכנית טיפול מתאימה. טיפול בדיכאון וחרדה נדרש בקרב האוכלוסייה במגוון של גילאים ורקעים שונים, כאשר ניתן להגיע לשיפור משמעותי במצב ויציב. על מנת לקבל טיפול מתאים ומסגרת תומכת חשובה מאוד התוכנית עצמה, הצוות המלווה ונכונות לשינוי. גם במקרים בהם המטופל מבחינה נפשית לא נמצא במצב רוח גבוה והוא מגלה הירתמות נמוכה למהלך, הרי שהתוכנית עצמה גם יכולה לכלול שלב התחלתי שנועד לנטוע מוטיבציה במטופל ולאזן אותו. ניתן לעשות זאת בכלים שונים, וחשובים מאוד האבחון והצוות הרפואי אשר מקבלים החלטות ומדריכים.

    תוכנית הטיפול בדיכאון וחרדה

    לכל מטופל נבנית תוכנית טיפול בדיכאון וחרדה שהיא אישית עבורו.זאת בהתאם למצבו הנפשי, לרקע שלו, לגילו, ולפרמטרים נוספים. אם נחזור צעד אחורה ונבין בדיוק מהו דיכאון ומהי חרדה הרי שניתן לאמר כי מצבי דיכאון מאופיינים בחוסר חשק, דכדוך, אפתיה ותחושה שהכל אבוד ואין שום תקווה. כמובן שהתחושות והעוצמות שונות מאדם לאדם. כאשר מדובר על חרדה הרי שלמעשה מדובר על מצבי חירום של הגוף והנפש בהם המטופל מרגיש חוסר שליטה במצבים שונים, הוא חרד מאוד מדברים פעוטים, ולעתים מופיעה הזעה, דופק גבוה, בלבול  ועצבנות. זה טבעי שכל אחד חש לעתים חרדה קלה או חשש למשל לקראת ראיון עבודה או שיחת טלפון מהבנק. אך אנו מדברים על מצבים בהם התגובה והחששות הם לא פרופורציונאליים ביחס לעובדות במציאות וביחס לסביבה. חשוב לשים לב כי לא אחת קורה שמישהו אומר על עצמו כי הוא בדיכאון (למשל אחרי פרידה מבני זוג) אך אין כאן כוונה אמיתית לדיכאון אלא תחושה זמנית של בדידות אשר לרוב חולפת תןך פרק זמן סביר ושיבה לשגרת היומיום.

    היכן מטפלים בנושאים אלו?

    ניתן כיום לקבל טיפול בדיכאון וחרדה ולהגיע להישגים משמעותיים. טיפול מסוג זה ניתן למשל במרכז רוח ים – פרובנס. במקום זה עומדים לרשות המטופל צוותים מקצועיים של רופאים, פסיכולוגים, אנשי מקצוע מתחום העבודה הסוציאלית, האומנות והתרפיה. גם שילוב של תמיכה בקבוצות ופעילויות פנאי תוך רכישת כלים התנהגותיים הם רובד שנכלל לעתים בטיפול – הכל בהתאם לתוכנית הטיפולים שנבנתה פרטנית עבור המטופל. ניתן לקיים פגישת ייעוץ ראשונית ואבחון על מנת להתאים תוכנית אישית.

    איך מתחילים בתהליך של טיפול בחרדה ודיכאון

    איך מתחילים בתהליך של טיפול בחרדה ודיכאון

    כבר שנים החרדה והדיכאון הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלכם? אתם מחפשים את הדרך להתמודד עם המצב ורוצים לעשות הכול כדי להרגיש יותר טוב? אם כך, כדאי לדעת שיש כזה דבר טיפול בחרדה ודיכאון, והאמת היא, שטיפול יעיל יכול להקל עליכם מאוד. חוששים שהטיפול יכלול תמיד גם תרופות כלשהן? אומנם יכול להיות שבחלק מהשלבים התרופות תהיינה חלק מהטיפול, אך בפועל, יש היום עוד הרבה מאוד אפשרויות אחרות. כל מה שאתם צריכים זה לפנות אל מטפלים מקצועיים שיוכלו לבנות עבורכם את תוכנית הטיפול הנכונה ביותר עבורכם. לכן כדאי להגיע אל מקום כמו פרובנס, כי כאן הטיפול יהיה מותאם לכם באופן אישי והיעילות שלו תהיה גדולה.

    איזה טיפול בחרדה ודיכאון יכול לסייע?

    חלק מהעניין בנושא של טיפול בחרדה ודיכאון, הוא להתאים לכל אחד את הטיפול הנכון לו. אנשים לא תמיד מבינים זאת, אך בפועל, לא תמיד מה שעוזר לאדם אחד יכול לעזור גם למישהו אחר. לעומת זאת, אם הטיפול יותאם לכם באופן אישי, אין ספק שהיעילות שלו תהיה גדולה. לכן חשוב כל כך לפנות מראש אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש, כי הם יוכלו לעזור לכם בצורה מקצועית לכל אורך הדרך. נקודת המוצא היא שהגוף שלנו והנפש עובדים ביחד. לכן גם הטיפול בקשיים הנפשיים השונים צריך לכלול התייחסות לא רק לנפש, אלא גם לגוף.

    מקום שנעים לעבור בו טיפולים

    כדי לבחור מקום מוביל לטיפול שאתם צריכים לעבור, יש לברר כמה דברים מראש. למשל, מיהם אנשי המקצוע שמחכים לכם במקום? עד כמה הם מקצועיים ואיך הם יוכלו לעזור לכם? האם מדובר על בית מאזן שיש לגביו המלצות חמות? אם תעשו בירורים בנושא הזה, תגלו בעצמכם: טיפול בחרדה ודיכאון כדאי לעבור רק במקום כמו פרובנס. מדובר על בית מאזן שמציע למטופליו חוויית בוטיק שלא תמצאו בשום מקום אחר. יש כאן שלל טיפולים שונים ביחד יגרמו לכך שתתמודדו טוב יותר עם החרדה ועם הדיכאון שמהם אתם סובלים. לכן, אם יש לכם אפשרות ליצור קשר במספר: 077-8053702 כבר עכשיו, כדאי שתעשו זאת.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן