contact-us צור קשר

ליצירת קשר

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בחרדה חברתית

    מצבים שונים בחברה ובסביבה מביאים לעתים לקושי חברתי. טיפול בחרדה חברתית הוא אפשרי ויעיל, ומאפשר באמצעות אינטראקציה נכונה בין המטפל למטופל להגיע להישגים משמעותיים, ושיפור ניכר באיכות החיים. הפרעת חרדה חברתית פירושה חרדה שחווה האדם כאשר הוא עומד אל מול סיטואציות חברתיות שונות כמו למשל מפגשים חברתיים, דיבור מול קהל, ראיון עבודה ומקרים נוספים. התסמינים באמצעותם בא לידי ביטוי הקושי הם הסמקה, מבוכה, דופק מואץ ועד לכדי הימנעות כליל מלקיחת חלק בסיטואציות חברתיות שונות. צמצום המעורבות החברתית "כפיתרון" של מי שסובל הוא לא באמת פתרון אלא הדבר מגביר אף יותר את תחושת הקושי החברתי. ניתן לחולל שינוי משמעותי בחייו של האדם והשתלבותו בסיטואציות חברתיות באמצעות טיפול מתאים.

    טיפול בחרדה חברתית כיצד?

    כאמור ניתן לטפל במצב זה בצורה טובה כאשר מסגרת הטיפול המקובלת הינה טיפול בחרדה חברתית באמצעות ערוץ פסיכולוגי ממוקד כולל טיפול התנהגותי אשר כולל חשיפה. חשיפה פירושה התמודדות ויציאה אל השטח עם המצבים המביכים ותוך כדי הנוכחות באותם המצבים לנקוט בפעולות ומחשבות אשר מביאות לשינוי התנהגותי. מדובר אם כן בתהליך הדרגתי אשר לא מתרחש בין רגע והוא דורש הירתמות של המטופל השקעה ותירגול – אך הדבר בהחלט משתלם ונושא פרי יציב לטווח הארוך.

    מי מטפל?

    על מנת לקחת חלק במסגרת טיפול בחרדה חברתית נדרש ראשית לבצע אבחון. ישנו טיפול אחד על אחד המבוסס טיפול התנהגותי שהוא ערוץ הטיפול הנפוץ, וישנו גם טיפול קבוצתי שיכול להיות משלים לטיפול ממוקד אחד על אחד. במרכז הטיפולי רוח ים – פרובנס מבוצע אבחון על ידי אנשי מקצוע ורופאים, והשלב הבא לאחר מיכן הינו הצעת תכנית טיפולית עם מטפל מתאים, ובמידת הצורך תוך שילוב צוות טיפולי ממערכי טיפול שונים למערך טיפול הוליסטי. חשוב להבין כי ניתן בהחלט להגיע להישגים ולחולל שינוי משמעותי ברובד האישי והחברתי. תוך התאמה בין המטפל למטופל ובניית תכני טיפול מתאימים – השמיים הם הגבול בהיבט הזה. תוכלו לפנות עוד היום לפגישת ייעוץ ולביצוע של אבחון. חשוב לטפל בדבר מוקדם ככל האפשר על מנת להפחית את הסבל של המטופל ולעצור את החרפת הבעיה.

    טיפול בחרדה cbt

    טיפול בחרדה cbt

    במקרים שונים מופיעה חרדה בה ניתן לטפל בתוכנית ממוקדת. טיפול בחרדה cbt הוא טיפול יעיל ואופטימלי אשר מטפל בסימפטומים שונים של החרדה כמו למשל תחושות גופניות חריגות או הפרעת חרדה. מדובר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מוכוונת הטיפול היא פחות עיסוק במאורעות העבר אשר מביאים להתקפי החרדה, אלא בפתרונות יישומיים על מנת להיפטר מתחושת חרדה ולשים אותה מאחורינו להמשך תקין של מהלך היומיום. זה נשמע אולי קצת כפיתרון קל מדי אך הוא בהחלט אפשרי. המטרה היא להשתחרר מקבעונות ודפוסי מחשבה, כדי לטפל בחרדות שעולות בעוצמה גבוהה אשר לא תואמת את ההתרחשות במציאות.

    טיפול בחרדה cbt מחשבה והתנהגות

    על מנת להתוות תוכנית טיפול בחרדה cbt לה יעילות לטווח הארוך נדרש קודם ביצועו של אבחון מקצועי על ידי איש מקצוע. בשלב הבא נבנית תוכנית טיפולית מתאימה הכוללת מספר פגישות בין המטפל למטופל, כאשר בין מפגש למפגש נדרש המטופל לרוב לתרגל תוך מהלך היומיום השגרתי אלמנטים שונים בסיטואציות שונות שקורות מדי יום. המטרה היא להגיע לשינוי במהלך היומיום כך שתדירות התקפי החרדה תיפחת. לכל אחד ישנו רקע אחר ממנו הגיע ודפוסי אישיות אחרים, ומהם גם נגזר בין היתר כיצד נגיב בסיטואציות שונות מבחינה חברתית ורגשית. נטועות בנו סכמות מחשביות אשר מניעות דפוסי פעילות רבים שלנו ביומיום, ועל מנת להפחית את תחושת אובססיה וחרדה נדרש לזהות סיטואציות שונות בהן עולה מחשבה אשר מובילה לתגובה מוגזמת. תוך התחקות אחר יצירת פרשנות מחשבתית אחרת ושונה לאותה סיטואציה ניתן לחולל שינוי אצל המטופל.

    מסגרת הטיפול

    מסגרת טיפול בחרדה cbt חשוב שתהיה מקצועית וכוללת. הטיפול כולל לרוב פגישות אחד על אחד, ולעתים גם שילוב של אמצעי ריפוי שונים באמצעות גלים או פידבק. טיפול כזה ניתן לקבל במרכז רוח ים – פרובנס.  הטיפול במרכז מאפשר מיקוד, אבחון מדויק אשר מייצר התאמה של המטפל ושל מרכיבי הטיפול והדגשים אשר ניתנים, תוך מעקב אחר מדדים ויעילות. ניתן להגיע באופן זה להישגים מרשימים כמו שיפור המיומנויות החברתיות, שליטה בכעסים, טיפול במצבי חוסר ביטחון ועוד.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן