contact-us צור קשר

ליצירת קשר

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    שיטות טיפול בטראומה

    מי שחוו טראומות שונות כמו גם מצבים של פוסט טראומה הם מי שיכולים להפיק תועלת רבה בעקבות יישום של שיטות טיפול בטראומה. שיטות הטיפול כוללות מגוון של דרכים ברפואה המסורתית וברפואה המשלימה, וניתן בהחלט לשלב בין שני העולמות על מנת לספק למטופל תוכנית טיפולית מאוזנת והולמת. לצורך הרגעת הטראומה והשגת איזון ניתן לשלב למשל שיחות עם פסיכולוג, טיפול תרופתי ואלמנטים מהרפואה האלטרנטיבית כמו למשל דיקור או רפלקסולוגיה. ניתן גם להכניס אלמנטים אחרים כמו למשל אומנות או דרמה. הכל כמובן גם בהתאם לצרכיו של המטופל והיכולות שלו. חשוב להדגיש כי בבסיסה של תוכנית הטיפול עומד רופא פסיכיאטר אשר מתווה את הטיפול ומבצע בקרה. לעתים נדרש תוך כדי התוכנית לבצע שינויים והתאמות.

    שיטות טיפול בטראומה כיום

    מבחינת שיטות טיפול בטראומה הרי שקיימות כמה וכמה גישות. שיטות טיפול כוללות למשל טיפול זוגי וטיפול אישי.יש גם טיפול משפחתי וטיפול קבוצתי במסגרת תומכת ומכילה. ניתן לשלב בין כמה רבדים וניתן רק אחד מהם, בהתאם לצורך והאפשרויות. כך למשל עבור טיפול אישי מתקיימים מפגש בין המטופל למטפל על בסיס קבוע, ולרוב מדובר על אחת לשבוע. המפגשים כוללים שיחות וניתוח של סיטואציות, פירוק ההתרחשויות ושחזור של פרטי מידע, הגעה לתובנות והצעת פתרונות שונים על מנת להיטיב עם ההתמודדות בעתיד. כאשר מדובר על טיפול זוגי למשל הרי שמדובר בטיפול אליו מגיעים שני בני הזוג. יש מקרים בהם חלק מהמפגשים יתקיימו רק בנוכחות של אחד מבני הזוג, בהתאם להנחיית המטפל, והדינמיקה שבין בני הזוג. הטיפול מטרתו להבין את הטראומה המתרחשת על רקע זוגי, להבין את הקשיים ולהשיג איזון בריא בין שני בני הזוג. אפשרות אחרת היא כי בעקבות הטיפול הזוגי המסקנה היא כי בני הזוג יפרדו אחד מהשני, וכך בן או בת הזוג להם טראומה יחושו הקלה ויפתחו פרק חדש בחיים מבחינה זוגית ואישית.

    ממה להתחיל?

    על מנת להתחיל טיפול הרי שביחס לשיטות טיפול בטראומה כיום כדאי מאוד לפנות למרכז טיפולי אשר יבצע אבחון של המצב ובונה תוכנית טיפול מותאמת עבורכם. כך, במרכז רוח ים – פרובנס מתקיים האבחון ולאחריו נבנית תוכנית טיפול מותאמת בפיקוח של רופא מוסמך ואנשי מקצוע.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן